Preventie

Preventieve maatregelen verschillen per gebitsafwijking. De meest voorkomende gebitsafwijkingen zijn: cariës (tandbederf), gingivitis (ontstoken tandvlees) en tanderosie (oplossen van het tandglazuur). Om deze gebitsafwijkingen te voorkomen, kunt u zich door onze mondhygiëniste en preventieassistentes laten adviseren. Zij kunnen u begeleiden, helpen en informeren bij het krijgen (en behouden) van een goede mondverzorging. Er wordt uitgebreid advies gegeven over verschillende vormen van gebitsverzorging, die precies zijn afgestemd op uw individuele problematiek.

Zelfs bij een intensieve mondhygiëne is het niet altijd mogelijk om alle gebieden van ons gebit en de ruimtes tussen de tanden te reinigen. Dit heeft als gevolg dat bacteriën zich kunnen nestelen en er tandziektes kunnen ontstaan. Een zeer doeltreffende profyclatische ingreep is het professioneel reinigen van het gebit. Tijdens het reinigen worden tandaanslag en tandsteen verwijderd.  Om uw stralende lach nog lang na de professionele tandreiniging te behouden, worden u tanden gepolijst. Zo krijgen u tanden een aantrekkelijke glans en worden de oppervlakken zo glad dat bacteriën er geruime tijd geen vat op hebben.

Een gezonde mond en een mooi gebit beginnen bij preventie. U kent vast het gezegde ‘voorkomen is beter dan genezen’. Dat geldt ook voor uw gebit. Enkele belangrijke aspecten zijn op de juiste manier poetsen, flossen, stokeren of ragen en regelmatige controle van uw gebit door onze tandarts en het team. Wij sturen u bericht als het weer tijd is voor de periodieke controle. Op www.allesoverhetgebit.nl vindt u veel praktische informatie over preventie.