Behandelingen informatie

Informatie over behandelingen kunt u nalezen in de informatie over mondgezondheidbrochures op onze website en op www.allesoverhetgebit.nl.

Kleine ingrepen bespreken we direct met u en de behandeling volgt, indien nodig, op korte termijn. U kunt daarbij denken aan een eenvoudige gebitsreiniging of het plaatsen van een vulling. Bij uitgebreide behandelingen informeren wij u over de kosten. Desgewenst kan het behandelplan met de bijbehorende kosten schriftelijk worden vastgelegd. Wij doen dit in elk geval altijd voor behandelingen vanaf vanaf 200 euro euro. Na uw instemming voeren we de afgesproken behandeling uit. Dat kan over het algemeen binnen 14 werkdag(en).

Als bijzondere behandelingen nodig zijn, dan hoeft u niet zelf op zoek te gaan. Ik kan u verwijzen naar mijn collega´s voor onder meer Kaakchirurgie / Orthodontie / Endodontologie / Implantologie / Behandeling van kinderen / Parodontologie/mondhygiënist

De informatie over uw gebit en de historie van de behandelingen slaan wij op in onze computer. Uiteraard is dit systeem goed beveiligd. Wij bewaren de gegevens minstens 15 jaar. Op uw (schriftelijk) verzoek kunnen we uw gegevens ook doorzenden naar een andere behandelaar.

Zelfs bij een intensieve mondhygiëne is het niet altijd mogelijk om alle gebieden van ons gebit en de ruimtes tussen de tanden te reinigen. Dit heeft als gevolg dat bacteriën zich kunnen nestelen en er tandziektes kunnen ontstaan. Een zeer doeltreffende profyclatische ingreep is het professioneel reinigen van het gebit. Tijdens het reinigen worden tandaanslag en tandsteen verwijderd.  Om uw stralende lach nog lang na de professionele tandreiniging te behouden, worden u tanden gepolijst. Zo krijgen u tanden een aantrekkelijke glans en worden de oppervlakken zo glad dat bacteriën er geruime tijd geen vat op hebben.